diumenge, 21 de setembre del 2014

Informació i consells per fer la travessa de l’Annapurna Circuit (part I)

Aquest és un post purament informatiu per totes aquelles i aquells que esteu en la fase de preparació per fer la travessa del Circuit dels Annapurnes. Esperem que us sigui útil!

Dedicat a vosaltres!!  :)

DECIDIR LA RUTA

El Circuit dels Annapurnes, al cor de l’Himàlaia, és un recorregut d’aproximadament uns 20 dies de durada que abraça el massís que porta el mateix nom. La travessa ofereix la possibilitat de gaudir de les espectaculars imatges que regalen varis pics de més de set mil metres d’alçada i, fins i tot, dos dels únics 14 vuit mils que hi ha en el món (l’Annapurna I i el Manaslú).

Tal com hem comentat, la ruta sencera es pot fer en unes tres setmanes, però si us interessa la zona sapigueu que és possible fer-ho parcialment eludint alguns trams.

Per preparar el tresc, prèviament a l’arribada al Nepal, vam esbossar les etapes amb les que créiem que podríem fer-ho segons els quilòmetres als que estàvem acostumats a fer i tenint en compte el desnivell, així com també els consells que vam llegir d’altres bloggers que ho havien fet anteriorment. Un cop in situ la previsió es va veure alterada de la següent manera: vam escurçar una de les jornades de l’inici per destinar-la a augmentar un dia més d’aclimatació a Manang.

En total vam sumar 160 quilòmetres repartits en 11 jornades de travessa. Vam iniciar el camí a 800 metres d’alçada i vam arribar a assolir els 5.416 m.

Finalment, vam distribuir les etapes de la següent manera (entre parèntesis els enllaços als posts de cada una d’elles):

·      Dia 1: de Bhulbhule (840m) a Ghermu (1130m) en 5 h. Un total de 13 kms i 290 metres de desnivell positiu (Primeres passes per camins de l'Himàlaia)

·      Dia 2: de Ghermu (1130m) a Karte-Khotro (1870m) en 6h 30m. Un total de 16 kms i 740 metres de desnivell positiu (Segona etapa passada per aigua)

·      Dia 3: de Karte-Khotro (1870m) a Koto (2640m) en 6h 15m. Un total de 16 kms i 770 metres de desnivell positiu (Pur Himàlaia)

·      Dia 4: de Koto (2640m) a Upper Pisang (3310m) en 5h 30m. Un total de 16 kms i 670 metres de desnivell positiu (Una mica més a prop del Tibet)

·      Dia 5: d’Upper Pisang (3310m) a Manang (3540m) en 6h. Un total de 20 kms i 500 metres de desnivell positiu, fent un pic de 3800m enmig de l’etapa (Hem escollit el camí difícil)

·      Dia 6 jornada d’aclimatació: excursió al Praken Gompa (4100m) des de Manang (3540m) en 3h 30m. Un total de 7 kms i un puja-baixa de 560 metres (Primeraaclimatació a 4100 metres)

·      Dia 7 jornada d’aclimatació: excursió a l’Ice Lake (4600m) des de Manang (3450m) en 7h 30m. Un total de 18 kms i un puja-baixa de 1150 metres (Mil metres més fins a l'Ice Lake)

·      Dia 8: de Manang (3450m) a Yak Kharka (4050m) en 3h 3m. Un total de 9 kms i 450 metres de desnivell positiu (Passos previsa la coronació)

·      Dia 9: de Yak Kharka (4050m) a Thorung Phedi (4500m) en 4h més 1h d’aclimatació fins a High Camp (a 4850m). Un total de 6 kms i 450m de desnivell positiu (Passos previs a la coronació)

·      Dia 10: de Thorung Phedi (4500m) a Thorung La Pass (5416m) i Muktinath (3800m) en 8h. Un total de 15 kms, 900 metres de desnivell positiu i 1600 metres de desnivell negatiu (Hem tocat el cel amb els dits)

·      Dia 11: de Muktinath (3800m) a Marpha (2670m) en 7h. Un total de 25 kms i 1100 metres de desnivell negatiu

DOCUMENTS IMPRESCINDIBLES

·      Passaport

·      Visat: es pot fer des del país d’origen o bé on arrival (més barat) i n’hi ha de diferents modalitats en funció dels dies d’estada al país.

·      Assegurança de viatge. Nosaltres vam optar per contractar-ho a la web:
www.SmartFly.es Ens van proporcionar una bon assessorament, unes bones cobertures i un preu molt competitiu

·      Permisos per realitzar el tresc:
1.     Targeta TIMS (Trekking Information Management System) al Tourist Service Center on enregistrem la ruta que farem. Per més info: http://timsnepal.com

2.     Taxa de l’Annapurna Conservation Area Project. Per més info: http://ntnc.org.np/project/annapurna-conservation-area-project

Amdós documents es poden fer al mateix edifici al Tourism Information Board Office de Katmandú, a l’Exhibition Rd, Kathmandu Bagmati Zone (un carrer al sud de Ratna Park, a uns 15-20 min caminant del Thamel).
Cal portar: 4 fotos de carnet, almenys una fotocòpia del passaport, 4000 NPR (rupies nepaleses), número de mòbil de contacte d’emergència, número de pòlissa i línia directa de l’assegurança.

QUÈ PORTAR A LA MOTXILLA?

La motxilla, en qualsevol viatge, pot esdevenir una aliada o bé en un malson. En el cas de fer una travessa cal, més que mai concentrar els esforços en la caminada en si, més que en la càrrega que es porta a l’esquena.

És molt important, doncs, ser molt curós i exigent a l’hora d’escollir el que volem que ens acompanyi durant la ruta, a banda de que cal assegurar-nos que la motxilla sigui confortable per tal que se’ns ajusti còmodament a les nostres esquenes.

Compartim amb vosaltres la llista de les coses que vam agafar per fer el circuit, esperem que us serveixi de guia:

Samarreta màniga curta o tirants (2)
Samarreta màniga llarga transpirable (1)
Samarreta màniga llarga tèrmica (2)
Malles tèrmiques
Pantalons còmodes per descansar
Calçat tipus Goretex
Calçat per descansar
Banyador (per si es visiten aigües termals)
Polaines (si es preveu neu)
Gorra pel sol
Gorra pel fred (que tapi orelles)
Guants gruixuts
Bosses per escalfar mans/peus
Menjar (barretes energètiques/fruits secs)
Pastilles potabilitzadores
Botiquí bàsic (segons necessitats)
Tovallola microfibra
Sac de dormir (0º)
Funda impermeable per la motxilla
Necesser bàsic
Mapa + perfil del tresc
Navalla
Frontal + piles
Càmara de fotos + bateria (2)
Targeta memòria (de suficient capacitat pels dies de ruta)
Diners en efectiu
Documents (passaport, assegurança de viatge, visat, permisos del tresc,...)

Nosaltres ens vam comprar el mapa de Nepal Maps (Himalayan Map House) escala 1:160.000 versió pocket per 200 NPR al Thamel. El mapa no és imprescindible perquè la ruta està marcada com un GR, però ajuda a guiar i al reconeixement dels pics.

Pel que fa al perfil a nosaltres ens va servir força per programar les etapes. A vegades n’hi ha de disponibles al Tourism Information Board Office però no sempre. En el nostre cas ens el vam imprimir i plastificar per dur-lo a sobre durant la travessa. EL perfil inclou informació tant útil com els quilòmetres que hi ha entre una població i la següent, el temps estimat entre ambdúes i el desnivell.